Naprawa sprzętu RTV/AGD

Któż z Nas nie ma w domu, telewizora, lodówki czy też pralki. To przedmioty codziennego użytku, które wchłonęły się w nasze życie tak głęboko, że trudno wyobrazić sobie życia bez nich. Jednak jak to niestety bywa nadchodzi taki czas gdy się psują. Są osoby, które w takich momentach wyrzucają zepsuty sprzęt na śmietnik i podążają do sklepu po nowy. Jednak bywa też tak, że chciałoby się naprawić nasz telewizor ale nie ma gdzie. Oczywiście początkowo każdy sprzęt jest na gwarancji, jednak z upływem lat darmowy serwis przestaje działać, a naprawa w autoryzowanym serwisie jest zbyt droga. Serwisów RTV/AGD nie ma zbyt wiele, a te które są, z powodu nawału zleceń nie są w stanie nam naprawić sprzętu, lub nie potrafią. A gdyby tak samemu otworzyć taki punkt naprawczy? Nawet jeśli sami nie posiadamy potrzebnej wiedzy aby móc przywrócić do życia stary sprzęt, to przecież można zatrudnić osoby z odpowiednim wykształceniem i wiedzą.

Początki

Dobrze jest zorientować się w lokalizacji, serwisów RTV/AGD w naszej okolicy, umiejscowienie naszego punktu w pobliżu obszaru działań innego, zmniejszy Nam ilość potencjalnych klientów. Musimy znaleźć lokal z odpowiednia ilością miejsca, które będzie zawierać: część przeznaczoną na przyjmowania oraz wydawanie sprzętu, część magazynową, gdzie będziemy przechowywać przedmioty naprawione i te czekające na naprawę, oraz cześć serwisową, gdzie będziemy dokonywać napraw. W miarę potrzeb możemy zatrudnić 2 lub 3 pomocników, którzy będą naprawiali/ przyjmowali sprzęt. Jak to w przypadku każdego biznesu musimy zareklamować naszą działalność, a więc ulotki, reklama w internecie to minimum. Równolegle dobrze jest otworzyć działalność w sieci i tam także przyjmować zlecenia. Posiadanie samochodu firmowego, ułatwi odbiór sprzętu do naprawy, oraz podniesie nasze notowania w oczach klienta. Im szerszy będzie zakres usług tym więcej zleceń się Nam trafi, w przypadku takiego biznesu dobrze być wszechstronnym jeśli chodzi o rodzaj sprzętu, który jesteśmy w stanie naprawić. Oprócz napraw w naszym punkcie możemy otworzyć sklep, w którym będziemy sprzedawali akcesoria i części RTV/AGD, kable, złączki, satelity, płyty CD i inne wszelkie maści drobiazgi, które może klient przy okazji kupić odbierając lub zostawiając sprzęt. Kolejną ofertą, którą możemy dodać do naszej działalności jest dojazd i naprawa sprzętu u klienta. Zdarza się, że lodówka lub pralka nawali, a pojawia się problem z transportem do serwisu. Jest to kolejna możliwość, która zapewni dopływ klienteli naszemu punktowi napraw. Terminowość i dobrze wykonane zlecenia zapewnią powodzenie naszego biznesu.

Wyposażenie oraz pozwolenia

Jak zwykle rejestracja działalności gospodarczej oraz NIP. Z wyposażenia jakie się nam przyda komputer z internetem, telefony służbowe oraz przynajmniej 1 samochód służbowy to podstawa. Do tego oczywiście potrzebujemy gabloty oraz lady raz z kasą fiskalną do wyposażenia sklepu. Narzędzia do naprawa, oraz szafki i stoliki do części serwisowej. Oraz różnej maści części, których będziemy potrzebować aby naprawić przywiezione nam sprzęty domowe. Musimy pamiętać, że decydując się na opcję z dojazdem do klienta, potrzebny będzie Nam dodatkowy samochód, oraz telefon komórkowe jak i zestaw narzędzi.

 

Nasze dochody są przede wszystkim uzależnione od ilości pracowników oraz ilości zleceń. Nie można przewidzieć jakie kwoty uda Nam się zarobić. Jednak średnio powinno to być około 2-3 tysięcy dla właściciela lokalu, przy średnim ruchu w interesie. W miarę upływu czasu, nasz biznes powinien dostarczać coraz to większych dochodów ale to już zależy od zaradności oraz powodzenia jakim będzie się cieszył nasz punkt RTV/AGD. Pomysł jest w miarę łatwy w realizacji, pozostawiając wolną rękę właścicielowi, może On pracować w takim lokalu, lub też tylko zaglądać do niego. Nie potrzebne jest zbyt dużo zaopatrzenie, a wymaga części można na bieżąco dokupić bez większego pośpiechu. Trzeba tylko pamiętać aby nie brać na raz zbyt wielu zleceń na raz, aby zawsze zdążyć wykonać naprawę na czas.

Dodaj komentarz