Psi stylista

Zdaniem analityków oceniających rozwój poszczególnych gałęzi gospodarki, branża usług i akcesoriów dla zwierząt należy do najszybciej rozwijających się sektorów rynku. Na przykład mieszkańcy Stanów Zjednoczonych na zaspokojenie potrzeb domowych pupili wydają gigantyczną kwotę 48 mld dolarów rocznie. Także w Polsce rynek karmy dla psów i kotów jest szacowany na około 400 mln euro, co w dobie kryzysu gospodarczego należy uznać za imponujący wynik. Jak dowiodły bowiem badania prowadzone przez firmy pijarowe, Polacy nawet w ekonomicznie trudniejszym okresie nie rezygnują z wydatków na produkty i usługi dla zwierząt. Euromonitor International w swoim raporcie stwierdza wprost, iż wolimy ograniczać własne potrzeby, niż oszczędzać na swoim ukochanym pupilu. Otwarcie salonu fryzjerskiego dla zwierząt może się więc okazać rentownym przedsięwzięciem – oczywiście, pod warunkiem, iż szybko zdobędziemy liczną grupę lojalnych klientów.

Lokal

Aby prowadzić salon fryzjerski dla psów, nie musimy posiadać specjalnych uprawnień czy pozwoleń (aczkolwiek warto zdobyć odpowiednie kwalifikacje na specjalistycznym kursie dla psich stylistów – koszt szkolenia wynosi ok 2, 5 tys. złotych).

Warunkiem koniecznym jest natomiast posiadanie odpowiedniego lokalu, przystosowanego do prowadzenia tego typu działalności. W pomieszczeniu należy wydzielić miejsca do kąpieli psa, jego strzyżenia oraz suszenia oraz miejsce, które będzie pełniło funkcję poczekalni dla właściciela.  O ile to możliwe – przed wejściem do salonu powinien się znajdować niewielki trawniczek, na którym zestresowany wizytą czworonóg będzie mógł załatwić swoje potrzeby fizjologiczne.

Kolejnym etapem będzie kupno odpowiedniego wyposażenia. W salonie muszą się znajdować stoły do strzyżenia, stanowisko do mycia psa, suszarki ręczne i stojące, akcesoria pomocnicze – golarki, ręczniki, grzebienie i szczotki, a także profesjonalne środki pielęgnujące (szampony dla długiej lub krótkiej sierści, szampony z odżywką, przeciwkleszczowe itp.). Lokal należy również wyposażyć w kasę fiskalną, telefon oraz komputer z oprogramowaniem.

Salony dla psów oferują z reguły takie usługi, jak przycinanie sierści, trymowanie, mycie i pielęgnacja futerka, czyszczenie uszu, przycinanie pazurów czy usuwanie ze skóry insektów.

Wydatki na reklamę

W początkowym okresie działalności salonu szczególnie należy zadbać o aktywną reklamę. Warto np. wykupić ogłoszenie w osiedlowej gazetce lub zamówić reklamę w osiedlowej telewizji kablowej. Można również nawiązać współpracę z najbliższą kliniką weterynaryjną (np. wprowadzając dla jej klientów niewielkie rabaty) lub poprosić właścicieli okolicznych sklepów zoologicznych o wyłożenie w widocznym miejscu naszych firmowych ulotek. Dobrym pomysłem będzie również założenie strony internetowej, zawierającej opis świadczonych przez nas usług.

Usługi dodatkowe

Aby zwiększyć zyski, warto pomyśleć o dodatkowych źródłach dochodu – np. sprzedaży psich zabawek, kosmetyków lub ubranek. Można również zaproponować klientom wizyty domowe lub przygotowanie psów rasowych na wystawy.

Dodaj komentarz