Punkt przeróbek krawieckich

Od pewnego czasu możemy zaobserwować tryumfalny powrót punktów krawieckich, w których klienci mogą skorzystać z takich usług, jak drobne przeróbki gotowych ubrań czy naprawa odzieży znoszonej lub zniszczonej. A przecież jeszcze kilka lat temu wydawać by się mogło, iż punkt napraw krawieckich nie ma racji bytu. Odzież była stosunkowo tania (zwłaszcza chińskie podróbki czy przeznaczone dla masowego klienta wyroby sieciowe, które rozpadały się po jednym sezonie) i praktycznie nie opłacało się ich naprawiać. Jednak kryzys zmusił Polaków do zaciskania pasa i spowodował, że usługi świadczone przez punkty przeróbek krawieckich ponownie wróciły do łask klientów. Kolejnym czynnikiem, który wpłynął na wzrost popularności drobnych usług krawieckich, były sklepy z używaną odzieżą oraz outlety. Przeróbka kupionej za niewielkie pieniądze odzieży (często markowej i w dobrym stanie) była zdecydowanie tańsza, niż kupno nowego ubrania. Należy sądzić, iż w najbliższym czasie ten trend nie ulegnie zmianie i punkt przeróbek krawieckich może być dobrym pomysłem na biznes.

Lokalizacja

Punkt krawiecki tylko wtedy będzie miał wystarczającą liczbę klientów, kiedy zostanie otworzony w dobrej lokalizacji. Zdaniem osób od wielu lat działających w tej branży, punkt najlepiej otworzyć na terenie dużego centrum handlowego lub w pobliżu outletów lub sklepów z używaną odzieżą. Dobrym miejscem jest również ruchliwa ulica lub osiedlowy kompleks handlowy, przez który codziennie przewija się wiele osób. Lokal nie musi być duży – jego powierzchnia może wynosić maksymalnie od 15 do 20 m2 – powinien jednak dawać możliwość wydzielenia przestrzeni usługowej oraz sprzedażowej. W części usługowej będą stały m.in. maszyny do szycia, w części sprzedażowej – lada do przyjmowania zamówień oraz przymierzalnia z lustrem.

Oferta

Z im większej ilości usług będą mogli skorzystać klienci, tym więcej osób odwiedzi naszą placówkę. Do najbardziej popularnych usług zaliczamy: przeróbki i dopasowywanie odzieży gotowej – spodni, spódnic, sukienek, koszulek, bluz oraz płaszczyków, wszywanie i wymianę zamków błyskawicznych, skracanie i zwężanie, naprawę uszkodzonej odzieży, szycie oraz obszywanie firan, zasłon i obrusów, wymianę podszewek oraz poduszek, szycie pokrowców, wszywanie guzików. Ponieważ w tego typu usługach występuje sezonowość, wiele punktów oferuje usługi dodatkowe, np. szycie ubrań na miarę lub sprzedaż artykułów pasmanteryjnych. Innym pomysłem na poszerzenie oferty jest równoczesne prowadzenie sklepu z używaną odzieżą lub sprzedaż dodatków odzieżowych (rajstop, apaszek, torebek, pasków).

Wyposażenie

Na wyposażenie punktu trzeba będzie wydać od 15 do 20 tys. złotych. Konieczny jest zakup profesjonalnych urządzeń, przede wszystkim wysokiej jakości maszyny do szycia. Punkt warto również wyposażyć w podszywarkę, overlock, stebnówkę oraz zestaw prasowalniczy. Do tego dochodzi koszt drobnych akcesoriów krawieckich: nici, szpilek, guzików czy zamków błyskawicznych.

Klienci

Należy mieć świadomość, iż pozyskanie pierwszych klientów może okazać się zadaniem dość czasochłonnym, dlatego warto się zdecydować na aktywne formy promocji. Dobrym pomysłem jest np. nawiązanie współpracy z okolicznymi pralniami, sklepami odzieżowymi i second handami.

Dodaj komentarz