Jak wybrać najlepsze plakaty reklamowe?

Plakaty powinny mieć charakter – co najmniej reklamowy. Zlecając druk plakatów promocyjnych, warto poznać najistotniejsze możliwości i parametry druku. Poniżej znajdziesz mały przewodnik po rodzajach posterów reklamowych.

Rodzaje plakatów

Masz już projekt i chcesz wydrukować swoje plakaty reklamowe? Być może wydaje Ci się, że wszystkie ważne decyzje masz już za sobą – jednak nic bardziej mylnego. To gdzie i na czym wydrukujesz swoje postery, ma ogromne znacznie i – wbrew pozorom – wybór wcale nie jest taki prosty. Zobacz, o co najprawdopodobniej zapytają Cię w drukarni – i poznaj najważniejsze parametry druku plakatów reklamowych.

Format plakatu reklamowego

Decydując się na druk plakatu reklamowego, zastanów się, czy zależy Ci na plakacie wielkoformatowym, czy standardowym. Jest to ważne zarówno przy dopasowywaniu jakości i rozdzielczości grafiki, jak i przy wyborze odpowiedniej drukarni. Warto pamiętać, że nie każda drukarnia posiada maszyny, pozwalające na wykonanie zarówno mało- jak i wielkoformatowych plakatów.Warto zawczasu zlecać druk w miejscu, w którym można otrzymać wszystkie pożądane formaty. Dlaczego? Bonie tylko zaoszczędzisz czas, ale zyskasz też pewność co do spójności kolorystycznej wszystkich wydruków.

Plakaty najczęściej są drukowane w formacie A2 lub B1, ale można spotkać także wąski format szarfy lub plakaty A0, B0 i XXL. Jeśli Twoje plakaty reklamowe nie mieszczą się w typowych ramach, możesz także własny rozmiar postera (dochodzący nawet do 158 x 500 cm).

Jakie podłoże plakatu reklamowego wybrać?

Jest bardzo wiele rodzajów podłoża do druku plakatów – różniżnią się zarówno gramaturą (najczęściej od 90 go 350g), jak i materiałem (np. podłoże offsetowe, kredowe, satynowe lub blueback).

  • Jeśli chcesz wydrukować duży nakład w niskiej cenie (ale w b. podstawowej jakości), najlepiej wybrać druk plakatów na papierze offsetowym 90 g. Takie plakaty sprawdzają się w przypadku sezonowych i wysokonakładowych akcji reklamowo-promocyjnych.
  • W przypadku plakatów dekoracyjnych zdecydowanie lepiej sprawdzi się podłoże kredowe – tutaj do wyboru jest wersja matowa lub błyszcząca. Podłoże kredowe to podłoże powlekane, które wyróżnia się obniżoną wsiąkliwością farb. W efekcie uzyskujemy świetny efekt druku i mocne, intensywne kolory. Bardzo efektownie wyglądają też plakaty drukowane na podłożu satynowym – jednak tutaj trzeba się liczyć z większymi kosztami nakładu.
  • Do plakatów zewnętrznych przydaje się podłoże blueback. Plakaty na papierze blueback – czyli billboardowym – posiadają niebieską warstwę spodnią, która zmniejsza ryzyko prześwitywania poprzednich warstw. Dzięki temu są one bardzo trwałe i odporne na trudne warunki pogodowe. Pamiętaj jednak, że plakaty zewnętrzne powinny być wykonane w technologii druku solwentowego, bo tylko wówczas zyskasz pewność, że intensywne kolory przetrwają każde warunki pogodowe.

Uszlachetnienie i listwowanie plakatów

  • Plakaty o większej gramaturze (np. 170 g) można uszlachetniać – folią oraz lakierem wybiórczym UV. Warstwa uszlachetnienia nie tylko podnosi walory estetyczne, ale stanowi także dodatkowe zabezpieczenie przed zniszczeniem. Jeśli dysponujesz odpowiednim budżetem – z pewnością warto zdecydować się na uszlachetnienie plakatów reklamowych.
  • Jeśli nie chcesz, aby Twoje postery były sztywne i odporne na zaginanie – prawdopodobnie spodoba Ci się możliwość listowania plakatów. Co to takiego? To cienka listewka umieszczana na górnej krawędzi – nie tylko usztywnia plakat, ale pozwala go wygodnie zawiesić.

Plakaty reklamowe to jedne z najskuteczniejszych nośników reklamowych. Odpowiednie połączenie projektu i jakości druku sprawią, że obok Twojego komunikatu nikt nie przejdzie obojętnie. To co, czas wydrukować coś kreatywnego!

Dodaj komentarz