Zakładasz firmę? Zareklamuj się za darmo

3Początki biznesu nie są łatwe, szczególnie wtedy kiedy posiada się ograniczone środki, a znaczny kapitał trzeba poświęcić na wyposażenie siedziby firmy, zakup sprzętu, czy patentów. Warto jednak skorzystać z najnowszych sposobów reklamy. Mamy do wyboru social media, e-marketing, pozycjonowanie – to wszystko, angażując niskie nakłady finansowe, pozwoli nam zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Nie warto jednak ograniczać się do sprawdzonych metod, a nasza kreatywność może podpowiedzieć nowe i bardziej skuteczne rozwiązania.

O ile jeszcze kilka lat temu social media oraz różnego rodzaju portale społecznościowe były uznawane za zgromadzenia młodych, sfrustrowanych i uzewnętrzniających się przed światem nastolatków, o tyle dzisiaj są tam wszyscy – od biznesmenów, po starszych ludzi. Zakres działania portalów typu Facebook, czy Twitter jest ogromny, a wykorzystanie go do reklamy z pewnością przyniesie dobre efekty. W szerokim „worku” mediów społecznościowych znajdują się również blogi, portale blogowe, portale społecznościowo-branżowe zrzeszające określoną grupę ludzi, a także wirtualne społeczności, który póki co dość powoli przenikają na polski grunt, głównie jednak istnieją tego typu portale gamingowe. Aby zaistnieć w takim miejscu trzeba się trochę natrudzić, jednak efekty wynagradzają włożony wysiłek.

Podstawowe narzędzia jakich można użyć, wykorzystując social media to:
fanpage na Facebooku – bardzo popularna forma reklamy firmy. Jedyną barierą do przekroczenia jest zdobycie odpowiedniej ilości fanów. Krokiem i sposobem ku temu jest organizacja konkursów z nagrodami, w których warunkiem jest udostępnienie określonej treści na swoim profilu. Ten sposób po pierwsze pozwala zdobyć nowych użytkowników, a po drugie – zachęca ich do śledzenia profilu i dowiadywania się o kolejnych akcjach promocyjnych. Treści umieszczane na fanpage’u powinny być atrakcyjne, krótkie, zaskakujące. Mogą to być nie tylko informacje związane ściśle z działalnością firmy, ale również informacje o pojawiających się w branży nowinkach, czy odnośniki do ciekawych treści umieszczonych w Internecie;
konto na Vimeo lub Youtube – w zależności od prowadzonej przez nas działalności i branży, w jakiej chcemy się promować, przydatne może być konto na jednym z portali społecznościowych, oferujących darmowy dostęp do filmów. Dobrze zrealizowany materiał filmowy może pokazywać nie tylko nasze usługi. Popularną ostatnio formą reklamy np. firmy sprzedającej drzwi jest poradnik, pokazujący w jaki sposób je montować, pielęgnować, jak dokonać wyboru określonego produktu. Niektóre branże, jak np. muzyczna nie obędą się bez nagrań demo, na którym z łatwością można pokazać swoje doświadczenie i talent;
blog specjalistyczny – to rozwiązanie stosowane przede wszystkim przez firmy z branż technicznych, inżynierskich, informatycznych. Blog powinien zawierać wysokiej jakości teksty, unikalne i ciekawe, które stanowią bazę dla osób poszukujących wiedzy na dany temat. To zagwarantuje nam regularną liczbę wejść i dobrą promocję firmy;
forum – zagłębienie się w czeluście listy dyskusyjnej, gromadzącej osoby zainteresowane konkretnym tematem, to doskonały sposób na marketing szeptany. Przez niektórych uważany za nie do końca moralną formę reklamy, przez innych – doskonałą, ponieważ nie dosłowną. Przykładem jest działalność na forum motoryzacyjnym osoby, która sprzedaje części samochodowe, bądź osoby sprzedającej suplementy diety na forum dla młodych kobiet, preferujących zdrowy tryb życia;
Inne formy reklamy, które wymagają już pewnych nakładów finansowych, jednak z porównaniu do innych działań np. banerów, czy reklamy zewnętrznej są nikłym wydatkiem, to m. in. mailing, pozycjonowanie, korzystnie z linków sponsorowanych (tzw. PPC) w Google Adwords. Dobrze przygotowany, spersonalizowany e-mail ma zdecydowanie większą wartość i skuteczność, niż informacja pojawiająca się na facebookowym wall’u tylko na chwile, żeby zniknąć pod naporem kolejnych wiadomości. Największym problemem w przypadku mailingu jest zdobycie skutecznej listy adresowej – można ją kupić, bądź cierpliwie gromadzić.

Dodaj komentarz