Co to jest artykuł sponsorowany i jak powstaje?

blog

Sklepy internetowe szukają wciąż nowych sposobów, by przyciągnąć do siebie jak największą liczbę klientów. Niektórzy z nich zostają na dłużej ze względu na dobrą jakość produktu. Reklama sklepu nie byłaby możliwa bez artykułów sponsorowanych. Artykuły sponsorowane to jeden z najskuteczniejszych sposobów reklamy sklepu internetowego w sieci. Warto więc wiedzieć, w jaki sposób powstają. 

Artykuł sponsorowany – co to jest?

Artykuł sponsorowany to taki artykuł, który ma na celu w sposób zawoalowany reklamować dany produkt lub usługę. Jest pisany najczęściej przez blogera lub opłaconego copywritera, który ma stworzyć niepowtarzalny i merytoryczny tekst. W artykule sponsorowanym musi znaleźć się link do np. sklepu internetowego, który jest reklamowany w artykule lub do danego pro犀利士 duktu. Artykuł sponsorowany nie jest jednak tym samym co recenzja. Tekst nie opowiada jedynie o produkcie lub usłudze, jaki jest reklamowany, ale przede wszystkim o temacie z nim związanym. Musi być on ściśle połączony z danym produktem, który ma być przedstawiony, by tekst był jak najbardziej merytoryczny i pomocny dla czytelnika.

Jak napisać artykuł sponsorowany?

Wiele firm opiera swoją reklamę na tekstach, a jednym z nich jest artykuł sponsorowany. Jak napisać taki artykuł, by był on czytelny i spełniał swoją reklamową funkcję? Powinien być przede wszystkim czytelny dla odbiorcy. Należy podzielić go na bardzo chwytliwe nagłówki, najlepiej w formie zapytań. Dodatkowo należy sprawić, że czytelnik będzie chciał przeczytać cały artykuł. Trzeba więc koniecznie stopniować informacje i podzielić je tak, by odbiorca czytał tekst cały czas z zaciekawieniem. Następnie trzeba skupić się na tym, by dodać w tekście odnośniki do reklamowanego produktu. Należy to zrobić w trakcie pisania o danym typie produktów, by czytelnik nie odczuł, że jest to artykuł reklamowy. Musi mieć formę poradnika, który przeczyta się jednym tchem, ale jednocześnie trzeba umieścić w nim linki do reklamowanych produktów lub usług.

Linki dodaje się w formie anchora. Może mieć on formę linku lub słowa kluczowego, pod którym znajduje się ukryty link. Po najechaniu myszką na anchor podświetli się i będzie można, klikając w niego wejść w stronę, na której można kupić opisywany produkt. Anchory muszą być rozmieszczone w środku oraz na końcu treści. Nie umieszczajmy ich w leadzie, czyli we wstępie do artykułu, ponieważ wtedy treść zostanie odebrana jako wyłącznie reklamowa.

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Wiedząc, jak powstają artykuły sponsorowane warto wiedzieć także, jak przygotowywany jest dobry artykuł sponsorowany. Trzeba przede wszystkim stworzyć merytoryczną i niepowtarzalną treść, która będzie się wysoko pozycjonowała w wynikach wyszukiwarki Google. Artykuł nie może być zbyt długi – najlepiej by miał od 3000 do 6000 znaków. Odbiorcy nie lubią zbyt długich treści, ale również unikają tzw. bloków tekstów. Dzięki wyliczeniom, śródtytułom oraz cytatom sprawimy, że treść będzie wyglądała atrakcyjnie dla odbiorcy. Unikajmy przede wszystkim:

-powtórzeń,

-zbyt długich zdań,

-monotonnego stylu,

-zbyt dużego nagromadzenia linków w jednym śródtytule (chodzi tu o treść).

W ten sposób powstanie ciekawy artykuł sponsorowany. Jak napisać więc artykuł, by był on czytany i często wyświetlany oraz udostępniany? Trzeba jeszcze pamiętać odpowiednim temacie. Warto ująć go w nieco nowszy sposób, by artykuł wydawał się innowacyjny i świeży. Trzeba wybierać tematy na czasie, dopasowane do częstych problemów czytelników. Można również tytuł artykułu napisać w formie zapytania. Dzięki temu będzie on wyświetlał się w wyszukiwaniach odbiorców. Nie wolno na siłę dodawać linków. Także słowa kluczowe powinny być wplecione subtelnie i prawie niezauważalnie, a przede wszystkim zgodnie z gramatyką języka polskiego. W innym wypadku będą one brzmiały bardzo sztucznie i na pewno odbiorcy odczują to, czytając nasz artykuł. Mając już taką wiedzę, możemy popracować nad trikami pisarskimi, takimi jak umieszczanie CTA – Call to action, np. koniecznie sprawdź, kup itd. a także warto zwracać się bezpośrednio do odbiorcy.

Trzeba przy tym wszystkim wziąć pod uwagę, że tworzenie treści sponsorowanych jest procesem wymagającym odpowiedniej wiedzy i umiejętności, a także sporych ilości czasu, który poza częścią kreatywną, czyli pisaniem tekstu, należy poświęcić na szczegółowy research. Z tego względu najlepszym rozwiązaniem jest zgłoszenie się do zewnętrznej firmy, która realizuje tego typu usługi.

Komentarze są wyłączone.