Jak przygotowywać przesyłki dla klientów

packing-cases-298459-mProwadzenie sklepu internetowego to znakomity sposób na biznes. Zakupy w sieci stały się bardzo popularne w związku z rozwojem możliwości urządzeń, do których mamy dostęp na co dzień. Kupujemy zarówno podczas pracy przy komputerze, jak też za pośrednictwem aplikacji instalowanych w telefonach komórkowych. Tym, co przyciąga klientów, jest przede wszystkim wygoda. Ponadto kuszą niskie ceny, a także ogromny wybór produktów. Kupujący doceniają to, że nie muszą wychodzić z domu, aby wybrać prezent dla mamy lub ubranie dla dziecka. Towar mogą zamówić o dowolnej porze, bo sklepy internetowe dostępne są przez całą dobę. Ogromną zaletą e-zakupów jest też dostawa do domu. Wybór usług pocztowych lub kurierskich gwarantuje nam dostawę zamówienia pod wskazany adres. Co zrobić, aby paczka dotarła do klienta w takim stanie, w jakim opuściła nasz sklep?

Przede wszystkim postawmy na sprawdzoną firmę kurierską. Sprawdźmy wskaźniki informujące o skutecznym dostarczeniu paczek oraz to, jak gęsto umiejscowione są poszczególne oddziały firmy. Im szerszy zakres jej działalności i większa ilość kurierów, tym większe szanse, że przesyłka dotrze do klienta w ekspresowym tempie. Na tym powinno nam zależeć. Ponadto specjaliści polecają, aby nie ograniczać się jedynie do firmy kurierskiej. Jeśli klient widzi, że ma do wyboru kilka opcji dostawy i sam może zadecydować, za którą zapłaci, czuje się dopieszczony i zadowolony z zakupów. Gwarancja wyboru towaru oraz sposobu dostawy to wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom współczesnych klientów.

Istotną rolę odgrywa to, w jaki sposób zapakujemy przesyłkę. Stosowanie firmowych kartonów może być bardzo dobrze odebrane przez klienta. Jeżeli korzystamy z klasycznych pudełek, postawmy chociaż na firmową taśmę. Można zamówić ją w firmie zajmującej się drukowaniem materiałów reklamowych. Taśma powinna być solidna i dobrze zabezpieczać przesyłkę. Jeśli otrzymujemy towar od producenta i jedynie przesyłamy go dalej, warto sprawdzić zawartość opakowania i ewentualnie dodatkowo je zabezpieczyć. Zdarza się bowiem, że pierwotne opakowanie nie jest na tyle wytrzymałe, aby zapewnić bezpieczną dostawę na miejsce. Ma to ogromne znaczenie w przypadku produktów, które łatwo uszkodzić. Wysyłanie ubrań po przepakowaniu ich w inny worek niczego nie zmienia, jednak dodatkowe zabezpieczenie lampy lub ceramicznych donic może wpłynąć na ich stan w momencie odbioru przez naszego klienta. Jeśli przesyłka dotrze w kawałkach, możemy stracić w oczach klienta i zyskać nieprzychylną opinię w sieci, co wpływa na decyzje innych kupujących.

Najczęściej wybieraną opcją są opakowania tekturowe. Mają one różne rozmiary, dlatego dobierajmy je w taki sposób, aby produkt zmieścił się do środka, ale nie pozostawił zbyt dużo wolnej przestrzeni. Tę ostatnią powinniśmy odpowiednio wypełnić, ponieważ zawartość może obijać się o ściany pudełka i ulec uszkodzeniu. Do zabezpieczania towaru wewnątrz opakowania można wykorzystać kilka produktów. Jest to między innymi folia bąbelkowa, która znakomicie amortyzuje i w dodatku prezentuje się lepiej niż gazety. Te ostatnie lepiej stosować tylko przy wysyłaniu przesyłek do rodziny lub znajomych. Niektórzy właściciele sklepów internetowych sięgają też po styropian, który gwarantuje bezpieczeństwo towaru podczas transportu.

Bardzo ważne dla klienta jest to, aby paczka dotarła do niego w wyznaczonym terminie. Aby przyspieszyć transport, powinniśmy odpowiednio zapakować, zmierzyć i zważyć przesyłkę. Jeśli podane przy zamówieniu wymiary opakowania nie będą się zgadzać lub paczka będzie znacznie cięższa, niż podaliśmy, kurier ma prawo jej nie przyjąć. Wtedy będziemy zmuszeni przepakowywać paczkę i stracimy sporo czasu, który jest też czasem naszego klienta.

Jak pakować towary o niestandardowych kształtach? Najlepiej użyć tutaj odpowiedniego kartonu z właściwą ilością wypełnienia. Pamiętajmy, że przesyłki nie umieszczone w kartonach, których kształt uniemożliwi podanie tradycyjnych wymiarów, mogą kosztować więcej niż standardowe paczki.

Dodaj komentarz