Mobilny salon urody

salon-697006-mKażdy korzysta z usług fryzjera lub kosmetyczki. Jeśli posiadamy doświadczenie w jednym z tych zawodów i znudziła się nam praca w czyjejś firmie, zwykle myślimy o założeniu własnej działalności gospodarczej. Wymaga to jednak sporego nakładu finansowego, ponieważ potrzebny jest nam lokal w dobrym miejscu, odpowiedni sprzęt fryzjerski, materiały reklamowe, strona internetowa oraz pieniądze związane z zatrudnieniem pracowników i opłaceniem niezbędnych składek. Jeżeli mamy swoje zaufane klientki, z pewnością będą one przychodziły do naszego prywatnego salonu i dzięki temu od początku będziemy mieli coś do zrobienia. Ponadto pusty salon nie zachęca nowych klientów. Dobra lokalizacja to podstawa, jednak lokale w niektórych częściach miasta są bardzo drogie i już na początku może to stanowić dla nas problem. Alternatywą okazuje się mobilny salon, który zyskuje zainteresowanie coraz szerszego grona klientów.

Mobilny salon to rozwiązanie, które posiada wiele zalet dla właściciela:
-Brak kosztów związanych z wynajmowaniem lub zakupem lokalu, w którym moglibyśmy zorganizować salon fryzjerski czy kosmetyczny.
-Nie musimy martwić się kiepską lokalizacją naszego salonu.
-Ceny prądu czy wody nas nie interesują, bo nie dokonujemy takich opłat. Klienci obsługiwani są w domach czy zakładach pracy, więc to tam zostanie przysłany  rachunek za wykorzystany prąd.
-Nie musimy martwić się brakiem klientów w salonie.
-Nie zatrudniamy pracowników, którzy pracowaliby na zmiany. Sami dopasowujemy godziny pracy do godzin, które odpowiadają klientom. Oszczędzamy na personelu.
-Poza domem jesteśmy tylko wtedy, gdy mamy klientów i zarabiamy. Nie siedzimy godzinami w pustym salonie.
Mobilny salon to także sporo plusów dla naszych klientów:
-Brak konieczności wychodzenia z domu w mroźny wieczór lub w czasie deszczu, gdy nasza fryzura uległaby zepsuciu po drodze z salonu.
-Wygoda, która jest bardzo ważna dla współczesnego klienta.
-Brak kolejek, bo fryzjer czy kosmetyczka pojawiają się w naszym domu i od razu zabierają się naszymi potrzebami.
-Brak konieczności dojazdu do salonu i tracenia czasu na podróż.
-Konkurencyjne ceny, które mają na celu wybicie się spośród innych ofert.

Prowadzenie mobilnego salonu wymaga odpowiedniej reklamy, o czym nie wolno zapominać. Oszczędzamy wprawdzie pieniądze, które przeznaczylibyśmy na wynajem lokalu i pensje dla pracowników, ale nie warto przeznaczać tych oszczędności jedynie na paliwo. Bardo dobrym sposobem reklamy jest oczywiście strona internetowa oraz kampanie w mediach społecznościowych, ale warto postawić też na druk wizytówek oraz odpowiednie przygotowanie samochodu. To ostatnie zadanie zlećmy ekspertom od oklejania aut. Samochód powinien mieć na sobie barwy odpowiadające logo firmy, dane kontaktowe oraz przykuwającą wzrok grafikę. Jeśli jedziemy do klienta i stajemy pod jego domem, wszyscy przejeżdżający obok dowiedzą się o naszych usługach. To też dobry sposób na reklamę w momencie, gdy stoimy w korku lub jesteśmy na zakupach i parkujemy przed hipermarketem. Rzucający się w oko samochód staje się nie tylko naszym narzędziem pracy, ale też idealnym nośnikiem reklamy.

Mobilny fryzjer lub kosmetyczka powinni oferować swoim klientom coś więcej, niż klasyczny salon. Poza dojazdem do klienta warto zatem informować o szerokim wyborze lakierów do paznokci, bogatej ofercie usług fryzjerskich oraz szkoleniach, jakie powinniśmy regularnie odbywać. Obecnie klienci stawiają na nowoczesność i dbają o to, aby czesać się lub malować u osób podążających za najnowszymi trendami. Jeśli udało się nam zaoszczędzić na szkolenie u cenionego eksperta, warto je mieć, a na stronie internetowej umieścić informację o uzyskanym certyfikacie. Klientka ma wtedy pewność, że zapewnimy jej modną fryzurę lub makijaż zgodny z aktualnymi trendami.

Ciekawą propozycją jest też szkolenie kosmetyczne, z którego korzystają fryzjerzy, aby móc podnieść atrakcyjność swoich usług i zaoferować klientom kompleksową stylizację na wielkie wyjście. Nasza firma staje się konkurencyjna.

Dodaj komentarz