Drukarki, podobnie jak inne urządzenia biurowe, narażone są na usterki. Nawet te prawidłowo używane i regularnie sprawdzane przez ekspertów mogą popsuć się w najmniej oczekiwanym momencie. Gdzie szukać w takiej sytuacji pomocy serwisowej?
Gdy pojawia się usterka drukarki, można wprawdzie próbować rozwiązać ją samodzielnie, ale z drugiej strony trzeba pamiętać o tym, że nie zawsze jest to możliwe. Nowoczesne drukarki to skomplikowane urządzenia, które wymagają interwencji specjalisty, którzy będzie mógł wówczas przeprowadzić dokładną ich diagnostykę, a następnie przeprowadzić naprawę.
W razie usterek istnieje wobec tego kilka sposobów postępowania. Pierwszy z nich to skorzystanie z gwarancji, gdy urządzenie zostało zakupione jako nowe i jest nią jeszcze objęte. Można skorzystać też w określonych przypadkach z rękojmi. Drugi to kontakt z serwisem na własną rękę, gdy drukarka nie jest już objęta ochroną gwarancyjną. Oprócz tego warto pamiętać, że do sprzętu biurowego można zawrzeć także specjalne umowy serwisowe, dzięki którym można otrzymać wparcie w razie awarii. Co więcej, jest jeszcze opcja dzierżawy, przy której kwestie serwisowania sprzętu spadają na barki firmy prowadzącej dzierżawę.
Korzystanie z ochrony gwarancyjnej i rękojmi
Gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta, dlatego też nie należy mylić jej z rękojmią, która odnosi się do niezgodności towaru z umową zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego. Gwarancja pozwala na bezpłatną naprawę urządzenia, ale tylko w określonych sytuacjach. Przede wszystkim do urządzenia należy wykorzystywać tylko oryginalne materiały eksploatacyjne, a także musi być ono regularnie poddawane przeglądom i konserwacji, ponieważ w przeciwnym przypadku producent może zakwestionować zasadność darmowej naprawy.
W przypadku rękojmi firmy mają ograniczone pole manewru, ponieważ w przeciwieństwie do konsumentów indywidualnych czas ochrony wynosi tylko 1 rok. Gdy jednak w tym czasie urządzenie się zepsuje, należy zwrócić się do sprzedającego, a nie do producenta, którego zadaniem jest doprowadzenie sprzętu do właściwego stanu technicznego. W ramach rękojmi klient może wnioskować o naprawę, wymianę sprzętu na nowy, obniżenie ceny, a wtedy, gdy wada jest istotna, o odstępnie od umowy.
Telefon do serwisu drukarek
W sytuacji, gdy nie można skorzystać z powyższych form naprawy sprzętu, pozostaje wykonanie naprawy na własną rękę. W tym celu najwięcej posiadaczy sprzętu samodzielnie kontaktuje się z serwisem do zgłoszenia usterki, a następnie specjalista przyjeżdża na miejsce w celu wykonania prac diagnostycznych oraz naprawczych.
Wystarczy tylko wpisać do wyszukiwarki internetowej słowa „naprawa drukarek” i dodać nazwę lokalizacji, aby przekonać się, że działa bardzo dużo firm świadczących usługi właśnie w tym zakresie. Gdy poszukujesz dobrego serwisu, pamiętaj o tym, aby zdecydować się na ten doświadczony i mający dobre opinie. Nie patrz tylko i wyłącznie na cenę, ponieważ za niską ceną może kryć się także niska jakość obsługi. Czasami lepiej dopłacić, aby mieć pewność, że drukarka będzie naprawiona skutecznie i szybko.
Umowa serwisowa dla drukarki
Przy doborze drukarki do biura warto już na samym początku pomyśleć o tym, jak będzie ona serwisowana w razie awarii. Często nie myślimy pod tym kątem, ale usterki jak najbardziej są realnym zagrożeniem, dlatego warto pomyśleć o skorzystaniu z dodatkowej ochrony, a mianowicie umowy serwisowej. Kojarzona jest ona głównie z kserokopiarkami, ale można też zawrzeć ją na drukarki.
Umowa tego rodzaju polega na płatności ryczałtowej za wykonaną w miesiącu liczbę kopii. W ramach ceny firma serwisowa będzie przeprowadzała prace konserwacyjne, przeglądy, wymianę części i materiałów eksploatacyjnych, gdy zajdzie taka potrzeba. Także będzie odpowiedzialna za wykonanie napraw. Umowa serwisowa to wobec tego najlepsza propozycja dla osób doceniających komfort i chcących zabezpieczyć się na przyszłość.
Jeżeli szukasz pomocy w naprawie drukarek w Warszawie, zaprasza firma Fix&Print.