Plakaty powinny mieć charakter – co najmniej reklamowy. Zlecając druk plakatów promocyjnych, warto poznać najistotniejsze możliwości i parametry druku. Poniżej znajdziesz mały przewodnik po rodzajach posterów reklamowych.
Rodzaje plakatów
Masz już projekt i chcesz wydrukować swoje plakaty reklamowe? Być może wydaje Ci się, że wszystkie ważne decyzje masz już za sobą – jednak nic bardziej mylnego. To gdzie i na czym wydrukujesz swoje postery, ma ogromne znacznie i – wbrew pozorom – wybór wcale nie jest taki prosty. Zobacz, o co najprawdopodobniej zapytają Cię w drukarni – i poznaj najważniejsze parametry druku plakatów reklamowych.
Format plakatu reklamowego
Decydując się na druk plakatu reklamowego, zastanów się, czy zależy Ci na plakacie wielkoformatowym, czy standardowym. Jest to ważne zarówno przy dopasowywaniu jakości i rozdzielczości grafiki, jak i przy wyborze odpowiedniej drukarni. Warto pamiętać, że nie każda drukarnia posiada maszyny, pozwalające na wykonanie zarówno mało- jak i wielkoformatowych plakatów.Warto zawczasu zlecać druk w miejscu, w którym można otrzymać wszystkie pożądane formaty. Dlaczego? Bonie tylko zaoszczędzisz czas, ale zyskasz też pewność co do spójności kolorystycznej wszystkich wydruków.
Plakaty najczęściej są drukowane w formacie A2 lub B1, ale można spotkać także wąski format szarfy lub plakaty A0, B0 i XXL. Jeśli Twoje plakaty reklamowe nie mieszczą się w typowych ramach, możesz także własny rozmiar postera (dochodzący nawet do 158 x 500 cm).
Jakie podłoże plakatu reklamowego wybrać?
Jest bardzo wiele rodzajów podłoża do druku plakatów – różniżnią się zarówno gramaturą (najczęściej od 90 go 350g), jak i materiałem (np. podłoże offsetowe, kredowe, satynowe lub blueback).
Uszlachetnienie i listwowanie plakatów
Plakaty reklamowe to jedne z najskuteczniejszych nośników reklamowych. Odpowiednie połączenie projektu i jakości druku sprawią, że obok Twojego komunikatu nikt nie przejdzie obojętnie. To co, czas wydrukować coś kreatywnego!