Któż z Nas nie ma w domu, telewizora, lodówki czy też pralki. To przedmioty codziennego użytku, które wchłonęły się w nasze życie tak głęboko, że trudno wyobrazić sobie życia bez nich. Jednak jak to niestety bywa nadchodzi taki czas gdy się psują. Są osoby, które w takich momentach wyrzucają zepsuty sprzęt na śmietnik i podążają do sklepu po nowy. Jednak bywa też tak, że chciałoby się naprawić nasz telewizor ale nie ma gdzie. Oczywiście początkowo każdy sprzęt jest na gwarancji, jednak z upływem lat darmowy serwis przestaje działać, a naprawa w autoryzowanym serwisie jest zbyt droga. Serwisów RTV/AGD nie ma zbyt wiele, a te które są, z powodu nawału zleceń nie są w stanie nam naprawić sprzętu, lub nie potrafią. A gdyby tak samemu otworzyć taki punkt naprawczy? Nawet jeśli sami nie posiadamy potrzebnej wiedzy aby móc przywrócić do życia stary sprzęt, to przecież można zatrudnić osoby z odpowiednim wykształceniem i wiedzą.
Początki
Dobrze jest zorientować się w lokalizacji, serwisów RTV/AGD w naszej okolicy, umiejscowienie naszego punktu w pobliżu obszaru działań innego, zmniejszy Nam ilość potencjalnych klientów. Musimy znaleźć lokal z odpowiednia ilością miejsca, które będzie zawierać: część przeznaczoną na przyjmowania oraz wydawanie sprzętu, część magazynową, gdzie będziemy przechowywać przedmioty naprawione i te czekające na naprawę, oraz cześć serwisową, gdzie będziemy dokonywać napraw. W miarę potrzeb możemy zatrudnić 2 lub 3 pomocników, którzy będą naprawiali/ przyjmowali sprzęt. Jak to w przypadku każdego biznesu musimy zareklamować naszą działalność, a więc ulotki, reklama w internecie to minimum. Równolegle dobrze jest otworzyć działalność w sieci i tam także przyjmować zlecenia. Posiadanie samochodu firmowego, ułatwi odbiór sprzętu do naprawy, oraz podniesie nasze notowania w oczach klienta. Im szerszy będzie zakres usług tym więcej zleceń się Nam trafi, w przypadku takiego biznesu dobrze być wszechstronnym jeśli chodzi o rodzaj sprzętu, który jesteśmy w stanie naprawić. Oprócz napraw w naszym punkcie możemy otworzyć sklep, w którym będziemy sprzedawali akcesoria i części RTV/AGD, kable, złączki, satelity, płyty CD i inne wszelkie maści drobiazgi, które może klient przy okazji kupić odbierając lub zostawiając sprzęt. Kolejną ofertą, którą możemy dodać do naszej działalności jest dojazd i naprawa sprzętu u klienta. Zdarza się, że lodówka lub pralka nawali, a pojawia się problem z transportem do serwisu. Jest to kolejna możliwość, która zapewni dopływ klienteli naszemu punktowi napraw. Terminowość i dobrze wykonane zlecenia zapewnią powodzenie naszego biznesu.
Wyposażenie oraz pozwolenia
Jak zwykle rejestracja działalności gospodarczej oraz NIP. Z wyposażenia jakie się nam przyda komputer z internetem, telefony służbowe oraz przynajmniej 1 samochód służbowy to podstawa. Do tego oczywiście potrzebujemy gabloty oraz lady raz z kasą fiskalną do wyposażenia sklepu. Narzędzia do naprawa, oraz szafki i stoliki do części serwisowej. Oraz różnej maści części, których będziemy potrzebować aby naprawić przywiezione nam sprzęty domowe. Musimy pamiętać, że decydując się na opcję z dojazdem do klienta, potrzebny będzie Nam dodatkowy samochód, oraz telefon komórkowe jak i zestaw narzędzi.
Nasze dochody są przede wszystkim uzależnione od ilości pracowników oraz ilości zleceń. Nie można przewidzieć jakie kwoty uda Nam się zarobić. Jednak średnio powinno to być około 2-3 tysięcy dla właściciela lokalu, przy średnim ruchu w interesie. W miarę upływu czasu, nasz biznes powinien dostarczać coraz to większych dochodów ale to już zależy od zaradności oraz powodzenia jakim będzie się cieszył nasz punkt RTV/AGD. Pomysł jest w miarę łatwy w realizacji, pozostawiając wolną rękę właścicielowi, może On pracować w takim lokalu, lub też tylko zaglądać do niego. Nie potrzebne jest zbyt dużo zaopatrzenie, a wymaga części można na bieżąco dokupić bez większego pośpiechu. Trzeba tylko pamiętać aby nie brać na raz zbyt wielu zleceń na raz, aby zawsze zdążyć wykonać naprawę na czas.