Jak poprawić konwersję sklepu internetowego?

Stworzenie profesjonalnego sklepu internetowego, którego struktura, układ, grafiki oraz generalnie design stoją na odpowiednio wysokim poziomie, wymaga sporego nakładu pracy i często także środków. Jednak to, samo w sobie nie zapewni, że sklep będzie generował zyski, bowiem do Klienta trzeba dotrzeć i to nie przypadkowego, a pochodzącego z konkretnej grupy docelowej.

 

Stworzenie profesjonalnego sklepu internetowego, którego struktura, układ, grafiki oraz generalnie design stoją na odpowiednio wysokim poziomie, wymaga sporego nakładu pracy i często także środków. Jednak to, samo w sobie nie zapewni, że sklep będzie generował zyski, bowiem do Klienta trzeba dotrzeć i to nie przypadkowego, a pochodzącego z konkretnej grupy docelowej.

Wiele zależy również od cen i ogólnej polityki reklamacyjnej firmy, jednak podstawą sukcesu jest, było i zawsze będzie umiejętne dotarcie do Klienta. Jeżeli zastanawiasz się w jaki sposób szybko i bezproblemowo dotrzeć do osób, które mogą być zainteresowane ofertą Twojego sklepu – trafiłeś w odpowiednie miejsce, lecz od razu uprzedzam, że nie ma w 100% pewnej metody.

Walka o Klienta jest nieustanna, więc musisz mieć coś, czym się wyróżniasz, a właściwie to czym wyróżni się Twój sklep – i nie wystarczy niestety tylko dobra cena. Nie ma znaczenia czy jesteś z Warszawy, czy z Gdańska.

Na początku nie będziesz dysponował żadną bazą maili, którą mógłbyś wykorzystać w celu rozesłania newslettera, informacji o promocjach i tym podobnych treści. Można poszukać partnera biznesowego, który takową bazę posiada, przy czym należy zwrócić uwagę czy są to maile legalnie pozyskane i odpowiadają Twoim wymaganiom (czy stanowią pożądany target Twoich starań). Przy założeniu, że masz do kogo rozesłać mailing, następnym krokiem jest stworzenie interesującej i możliwie merytorycznej treści, która się w nim znajdzie.

Wiele sklepów zakłada swoje blogi tematyczne, które niejako są kopalnią wiedzy dla potencjalnych Klientów, którzy zachęceni zdobytą wiedzą skierują się właśnie do takiego sklepu. Nie można oczywiście zapominać o odpowiednio wysokiej jakości zdjęciach, opisach produktowych stworzonych specjalnie dla Ciebie (unikalnych – wspomogą one także pozycjonowanie Twojego portalu).

Przeszukując zasoby Internetu z łatwością znajdziesz wiele firm (bardziej lub mniej profesjonalnych), które za odpowiednią opłatą wyręczą Cię w praktycznie każdym aspekcie. Jest to wybór bardzo istotny dla przyszłości Twojej i Twojego sklepu – wybieraj rozważnie. Ciekawym faktem jest to, że wiele z firm zajmujących się programowaniem mieści się w większych miastach jak np. Warszawa.

Źródło: tworzenie sklepów internetowych – Netgraf Warszawa

e-Commerce – Handel elektroniczny – Wikipedia

Dodaj komentarz