Punkt dorabiania kluczy

keys-1236960-mKiedy zastanawiamy się nad pomysłem na biznes bardzo często myślimy o jakimś wielkim poważnym przedsięwzięciu jak centrum handlowe, szkoła języków obcych, klub fitness. Pomysły te jednak szybko okazują się dla nas nierealne. Brakuje nam bowiem na nie czasu, wiedzy, umiejętności oraz przede wszystkim kapitału. Tymczasem bardzo często okazuje się, że niezwykle chwytliwy i dochodowy może się okazać również niewielki biznes, na który bez problemu wystarczy nam środków finansowych. Przed otwarciem każdego biznesu musimy wykonać wpierw pewien research środowiskowy, aby przekonać się czy w naszej okolicy nie ma już kilku punktów świadczących podobne usługi. Jeśli więc jesteśmy już po takich badaniach i wynika z nich, że na naszym lokalnym rynku jest zapotrzebowanie na taką usługę warto rozważyć otwarcie punktu dorabiania kluczy.

Lokalizacja

Na początek musimy znaleźć dobre miejsce na lokalizację. Koszty wynajmu pomieszczenia nie powinny być duże, ponieważ jest to biznes, który nie wymaga specjalnie dużej przestrzeni. Z tego powodu możemy sobie pozwolić na wynajem lokalu w centrum miasta, na dworcu, czy w centrum handlowym.

Dla klienta indywidualnego

Dużo także zależy od profilu i kalibru otwieranego punktu. Jeśli ma być to oferta kierowana do klientów indywidualnych, to wystarczy w zasadzie spełnić podstawowe wymogi związane z założeniem działalności gospodarczej (to znaczy zarejestrować ją na terenie gminy oraz złożyć stosowane zgłoszenia w ZUS-ie i Urzędzie Skarbowym). Nie musimy jednak posiadać żadnych dodatkowych uprawnień oraz certyfikatów. Wystarczą jedynie niezbędne umiejętności. Możemy do tego dołączyć handel gadżetami takimi jak breloczki czy etui do kluczy.

Dla firm

Jeśli jednak myślimy o biznesie na szerszą skalę i zamierzamy obsługiwać firmy i producentów, to musimy spełnić znacznie więcej wymogów. Firmy producenckie wymagają bowiem autoryzacji oraz specjalnej licencji zabezpieczenia technicznego. O licencję taką możemy się ubiegać u komendanta wojewódzkiej policji. Należy tym celu złożyć wniosek wraz z wszystkimi niezbędnymi oświadczeniami oraz kopią dowodu osobistego. W wniosku tym musimy zamieścić informację, o jaki typ licencji się ubiegamy. Aby ją uzyskać należy być osobą pełnoletnią, niekaralną oraz posiadać nieposzlakowaną opinię, najlepiej potwierdzoną przez komendanta lokalnej policji. Ponadto należy także przejść pozytywnie badania lekarskie i psychologiczne. Musimy posiadać wykształcenie techniczne z zakresu łączności elektronicznej, elektrycznej oraz mechanicznej. Możemy starać się o uzyskanie licencji pierwszego lub drugiego stopnia. Licencja pierwszego stopnia uprawnia nas do montażu zamków w drzwiach oraz ich awaryjnego otwierania. Jeśli zależy nam na licencji drugiego stopnia to musimy w zasadzie spełnić takie same wymogi jak wyżej, z tym że musimy mieć ukończone 21 lat.

To na jaki typ działalności się zdecydujemy przekłada się na odpowiedzialność, rodzaj wykonywanych zadań, ale także co za tym idzie na wypracowywany dochód, który jak łatwo się domyślić w tym drugim przypadku jest kilkakrotnie wyższy.

 

Dodaj komentarz