Salon kosmetyczny

Moda na poprawianie swojego wizerunku głównie za sprawą trendu kreowanego przez media cały czas trwa. Z rozmaitych zabiegów kosmetycznych korzysta coraz więcej pań w różnym wieku. Co więcej zabiegom tym coraz częściej podają się także mężczyźni. Obecnie mężczyzna w salonie kosmetycznym nie jest już wcale niecodziennym widokiem. Polacy oraz bardziej zaczęli o sobie zdać, zdając sobie sprawę z tego, że zadbany zdrowy wygląd to istotna część ich wizerunku, która pomoże im z powodzeniem funkcjonować w życiu prywatnym i zawodowym.

Małe pieniądze, ale spora wiedza i umiejętności

Dobrym pomysłem na biznes jest więc w dzisiejszych czasach salon kosmetyczny. Aby go otworzyć nie trzeba być oczywiście wykształconą kosmetyczką z doświadczeniem. Chociaż wiedza i umiejętności bardzo się tej dziedzinie przydają i pozwolą znacznie obniżyć koszty związane z założeniem biznesu. Dużą część prac będziemy mogły bowiem wykonywać samodzielnie. Czasem takie sprawy zaczynają się niezwykle niewinnie. Jeżeli przykładowo już któraś koleżanka z kolei przed ślubem czy wyjściem na ważną imprezę prosi nas o to, abyśmy zajęły się stylizacją jej paznokci, to być może powinna w nas zakiełkować myśl, że może to być początek, baza na podstawie której będziemy tworzyć swój własny, samodzielny biznes. Kiedy mamy niewielkie środki finansowe to nie trzeba od razu brać potężnych kredytów i inwestować w ogromny lokal, wykwalifikowaną kadrę i specjalistyczny sprzęt. Na początek można zacząć od adaptacji niewielkiego i przydomowego pomieszczenia. Warto też zainwestować przede wszystkim w siebie, a więc pomyśleć o odbyciu dodatkowych kursów i podniesieniu swoich kwalifikacji. Na początek możemy bowiem świadczyć usługi kosmetyczne osobiście. Jeżeli interes się rozkręci, klientek będzie sporo i same nie będziemy ogarniały ilości pracy, to wtedy możemy pomyśleć o zatrudnieniu drugiego pracownika. To jest wariant – niewielkie pieniądze, ale spora wiedza, doświadczenie i umiejętności.

Kiedy doświadczenia brak, ale są finanse

Inny przypadek dotyczy tego, kiedy sami nie posiadamy zbyt wielkiej wiedzy i kwalifikacji do wykonywania zabiegów kosmetycznych posiadamy jednak odpowiednią ilość gotówki, którą jesteśmy w stanie zainwestować w salon kosmetyczny i możemy sobie pozwolić na zatrudnienie wykształconej i posiadającej doświadczenie kadry. Wtedy musimy w pierwszej kolejności pomyśleć o wynajmie lub zakupie lokalu, który nadawałby się do prowadzenia działalności kosmetycznej, a następnie zaadaptowaniu go do swoich potrzeb. Następnie należy zatrudnić 2-3 znające się na swojej pracy kosmetyczki, które potrafią zaproponować i wykonać szerokie spektrum zabiegów kosmetycznych. Następnie pozostaje jeszcze zakupienie sprzętu. Warto zainwestować sprzęt, który jest na naszym rynku nowością, a który cieszy się rosnącą popularnością. Może to być przykładowo urządzenie do depilacji laserowej lub do usuwania przebarwień czy pękniętych naczynek.

Koszula bliższa ciału czyli niewielkie salony

Zdecydowanie większość kosmetyczek przynajmniej na początku swej działalności dysponuje niewielkimi środkami finansowymi. Z tego powodu warto bliżej przyjrzeć się temu wariantowi. Od czegoś jednak trzeba zacząć i w czymś trzeba być specjalistą. Skupmy się więc na niewielkim salonie, którego podstawową formą działalności będzie właśnie stylizacja paznokci. Po pierwsze musimy więc wybrać lokal oraz jego położenie. Do wyboru mamy między innymi niewielkie lokale o powierzchni 20m2, których wynajęcie nie będzie się wiązało z zbyt wysokim czynszem. Możemy także wynająć lub wydzierżawić część lokalu, który będziemy przykładowo dzielić z salonem fryzjerskim lub gabinetem odnowy biologicznej. Aby gabinet kosmetyczny przekuł się w naprawdę dochodowych interes musimy mieć zapewniony stałych dochód klientów, zamiast lokali przy osiedlowych sklepikach warto wybierać lokalizacje, cechujące się dużym natężeniem ruchu np. centra handlowe.

Warunki, jakie musi spełniać lokal

Lokal musi być właściwe zaadaptowany do pełnionych usług, a mianowicie spełniać wymogi z rozporządzenia z 17 lutego 2004 wydanego przez Ministerstwo Zdrowia. W myśl tych przepisów musi on posiadać podłączenie do sieci wodno-kanalizacyjnej, ewentualnie korzystać z własnego ujęcia wody. Jeżeli zamierzamy otworzyć większy kompleksowy gabinet lub też jeśli chcemy go dzielić przykładowo z gabinetem fryzjerskim to powierzchnia punktu manicure powinna być odizolowana od całości i nie powinna zajmować mniej niż 6m2. Ponadto powinno być także wyznaczone miejsce na poczekalnię.

Niezbędne wyposażenie

Kiedy mamy już lokal i spełnia on wszelkie niezbędne wymogi to powinniśmy pomyśleć o jego właściwym urządzeniu i wyposażeniu. Jego ściany powinny być utrzymane w przyjemnych pastelowych kolorach, a podłoga pokryta łatwą do utrzymania w czystości posadzką. Wnętrze powinno być zachęcające, ale też schludne i wręcz sterylnie czyste. Nawet jeśli nasz lokal będzie się specjalizował w stylizacji paznokci to musimy posiadać niezbędne wyposażenie. Muszą się w nim więc znaleźć podstawowe meble: szafki, stoliki, krzesła, fotele, a także sprzęt kosmetyczny: brodzik do moczenia nóg, urządzenie do hydromasażu, pęsety, gąbki, ręczniki, waciki itd. Ponadto powinny się w nim znaleźć koniecznie także sterylizator oraz preparaty do dezynfekcji posiadające pozytywna opinię Państwowego Zakładu Higieny. Zarówno na sprzęcie, jak i na kosmetykach nie warto oszczędzać, gdyż przekładają się one na jakość oferowanych przez nas usług.

W pojedynkę czy z współpracownikiem?

Jeżeli zajmiemy się konkretnie tą dzieciną, mianowicie stylizacją paznokci musimy się liczyć z tym, że jest to biznes raczej sezonowy. Największym zainteresowaniem cieszy się bowiem w okresie wiosny i lata, kiedy nasze ręce i stopy są odsłonięte. Poza tym okresem możemy liczyć przede wszystkim na klientki, szykujące się do ślubu czy jakiejś innej ważnej uroczystości. Niezwykle ważne j w tej branży są także umiejętności oraz nawiązanie pozytywnej relacji z klientkami. Często bowiem bardziej niż dana firma liczy się konkretna zatrudniona w niej osoba, dlatego musimy się liczyć z tym, że odchodząca z firmy pracownica może nam zabrać część klientek. Na realny zysk możemy liczyć po około 1,5 roku 2 latach od momentu otworzenia działalności. Jeżeli zamierzamy zajmować się naszą firmą w pojedynkę to warto zainwestować w dodatkowe usługi np. dojazd do domu klientki. Musimy jednak pamiętać, że niektóre zabiegi jak np. założeni tipsów żelowych czy akrylowych jest bardzo czasochłonne, dlatego aby nie wyznaczać zbyt odległych terminów i nie tracić tym samym klientek warto zdecydować się na zatrudnienie jeszcze jednej pracownicy. W naszej gestii leży zaś profesjonalizm , wysoka jakość usług, przyjemna atmosfera oraz maksymalnie szeroka oferta (poszerzona przykładowo o depilację, przedłużanie rzęs itp.) . Jest to ważne z dwóch powodów. Po pierwsze pozwoli na przyciągnąć więcej klientów. Po drugie pozwoli nam przetrwać sezon jesienno- zimowy, kiedy zainteresowania stylizacją paznokci jest znacznie niższe. Nasz profesjonalizm z kolei powinien mieć przełożenie w ciągłym doszkalaniu się i orientowaniu się w najnowszych trendach i rozwiązaniach. Powieszone na ścianie certyfikaty i wyróżnienia wpływają na naszą większą wiarygodność, a precyzyjnie wykonana usługa sprawia, że mamy bardzo dużą szansę na dalsze polecenia. Bez tej formy reklamy trudno zaś będzie nam się utrzymać na rynku. Poza stroną internetową, plakatami, ulotkami czy ogłoszeniami to właśnie polecenia zadowolonych klientek czy wręcz przyprowadzanie na wspólne zabiegi przyjaciółek są najskuteczniejszą formą promocji i reklamy.

 

Dodaj komentarz