Jak zareklamować swoją firmę

Aby sprzedać jakikolwiek produkt, najpierw trzeba było go zareklamować. Już przecież na starożytnych tynkach sprzedawcy dowcipnymi tekstami zachęcali klientów do nabycia właśnie ich towaru. Z biegiem czasu rzecz do sprzedania przybywało i należało stosować coraz bardziej skomplikowane triki, aby towar sprzedać. W dwudziestym wieku reklama produktu zaczęła być coraz istotniejsza po prostu dlatego, że na rynku funkcjonuje mnóstwo marek oferujących mniej więcej takiej samej jakości produkty i po prostu trzeba się wyróżnić, jeśli zależy nam na sprzedaży danego towaru, a to jest przecież podstawa, by mieć jakikolwiek zysk. Handlowcy, producenci stosowali i stosują coraz bardziej skomplikowane triki byle tylko trafić do odbiorców. Oczywiści można reklamę swojej firmy powierzyć profesjonalnej firmie, która wszystkim się zajmie. Tak robią giganci i firmy duże bądź średnie. To jest rzecz normalna, bo na reklamę są czasami przeznaczane gigantyczne pieniądze. Stawka, o którą się walczy, jest jednak tak duża, że ta inwestycja po prostu się opłaca. Wszyscy przecież wiedzą, że wygrywa ten, kto potrafi skutecznie się zareklamować. Można podać nazwy konkretnych firm, które konkurowały ze sobą w branży komputerowej oferując podobne produkty, a wygrała firma, która miała skuteczniejszą reklamę, chociaż oferowała produkt relatywnie słabszy. Na wynajęcie agencji reklamowej nie może sobie jednak pozwolić firma mała, jednoosobowa lub kilkuosobowa. W takim przypadku trzeba sobie radzić samodzielnie. Na początku trzeba zadbać, by produkt, który oferujemy był dopracowany i dobry. Tylko taki ma szansę na wymagającym rynku. Trzeba też od razu wypracować strategię postępowania z ewentualnym klientem. Jeśli już takiego pozyskamy, musimy go profesjonalnie obsłużyć i sprawić, by chciał do nas wrócić. W tym wypadku warto też pamiętać, że szczególnie istotne jest dbanie o klienta, z który kontaktujemy się dłuższy czas. Nigdy nie bądźmy pewni, że zostanie z nami stale. Cały czas powinniśmy go pozytywnie zaskakiwać i dbać, by czuł się potrzebny i doceniany. W innym przypadku odejdzie do konkurencji, a na to nie powinniśmy pozwolić. Cała umiejętność skonstruowania dobrej reklamy polega na tym, że trafiamy z nią do poszukiwanego klienta. Na początku powinniśmy więc określić do kogo kierujemy nasz produkt. Wtedy też musimy wybrać odpowiednie środki. Wiadomo, że inaczej reklamujemy produkt skierowany do młodzieży, inaczej do kobiet w średnim wieku, a zupełnie inaczej np. do wędkarzy. W niektórych przypadkach warto przeprowadzić analizę klienta docelowego. Duże agencję reklamowe przeprowadzają nawet specjalne badania, po dokonaniu których wybierają strategię. Firmy jednoosobowe, które działają na określonym terenie, właśnie tam powinny się reklamować. No chyba, że jest to firma specjalistyczna, której produkt jest przeznaczony dla określonego klienta, którego na danym terenie po prostu nie ma. Wtedy powinna postawić przede wszystkim na reklamę w internecie. W innych przypadkach można na przykład reklamować się w miejscowych portalach, zasponsorować jakieś wydarzenie kulturalne lub sportowe. Już przy otwarciu firmy warto się reklamować. Wtedy przyciąga się najwięcej klientów. Musimy po prostu przekazać informację, że istniejemy. W przypadku reklamy firmy nie można stawiać na jakąś jedną akcję. To nie wystarczy. Nawet, jeśli będzie szumna i ciekawie zrealizowana nie pozwoli nam na długotrwałe pozostawanie w pamięci klienta. Reklama powinna być systematyczna. Tylko wtedy osiągniemy zadawalające efekty.

Dodaj komentarz